Головний зміст

IMG 5195 2Законом України «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України щодо виконання рекомендацій Європейського Союзу з виконання Україною Плану дій щодо лібералізації Європейським Союзом візового режиму для України стосовно уточнення підслідності органів досудового розслідування» від 10.11.2015 року, який набрав законної сили 26.11.2015 року...
 
... було приведено Національне законодавство України у відповідність із рекомендаціями Європейського Союзу щодо запобігання організованій злочинності та боротьби з нею в частині чіткого розмежування підслідності кримінальних правопорушень у сфері національної безпеки і оборони та пов’язаних з тероризмом між Національним антикорупційним бюро України (надалі, НАБУ), державного бюро розслідувань України, Служби безпеки України та їх структурних підрозділів.
 
Зокрема, цим Законом передбачено, що кримінальні провадження, розпочаті слідчими органів внутрішніх справ, безпеки та прокуратури до дня набрання чинності цим Законом (26.11.2015 року), у тримісячний строк передаються слідчими цих органів відповідним органам досудового розслідування з урахуванням підслідності, визначеної Кримінальним процесуальним кодексом України (в редакції закону від 10.11.2015 року).
 
На виконання вказаних прогресивних приписів Закону розпочався процес передавання кримінальних проваджень від органів внутрішніх справ, безпеки та прокуратури, що були у їх провадженні, до щойно створеного НАБУ.
 
Разом з тим, фактично формування НАБУ в повному обсязі ще не завершено і миттєва передача великої кількості кримінальних проваджень (лише в Головному слідчому управління ГПУ перебуває більше 2,5 тис. кримінальних проваджень, підслідних НАБУ) може призвести до надмірного завантаження неповного штату працівників НАБУ та негативно вплинути на результати таких проваджень.
 
Для виправлення несприятливої ситуації у остаточному вирішенні питань щодо підслідності Президент України вніс законопроект №3651-1 "Про внесення зміни до Кримінального процесуального кодексу України щодо кримінальних проваджень, які розслідуються слідчими органів прокуратури", яким, між іншим, передбачає, що розпочаті слідчими органів прокуратури кримінальні провадження продовжують здійснюватись слідчими органів прокуратури (а ні НАБУ) до закінчення досудового розслідування.
 
Отже, поспішність Верховної Ради України у приведенні Національного законодавства України у відповідність із рекомендаціями Європейського Союзу на ґрунті фінансово-економічної і кадрової неготовності України до таких рішучих і необхідних змін призвела до миттєвого (майже через півтори місяця!) внесення змін до тієї ж статті 216 Кримінального процесуального кодексу України щодо підслідності кримінальних проваджень.
 
Хочеться сподіватися, що законодавчі гойдалки зменшать катастрофічний зріст злочинності в Україні.