Головний зміст

sluzhbaМенеджер реформи держуправління Проектного офісу Національної Ради реформ Іван Хілобок розповів про передумови, що необхідні для успішного реформування інституту державної служби в Україні.

 

 

 

 

 

 

 

На його думку, зарплатня є найбільш невирішеним в системі держслужби питанням як у технічному плані, так і на політичному та суспільному рівні.

Так, Закон «Про державну службу» від 10.12.2015 вніс суттєві корективи: якщо пануюча дотепер модель передбачала співвідношення окладу до премій (а їх було 15 видів!) як 30%:70%, то тепер, навпаки, оклад держслужбовця повинен становити 70%, премія – 30%.

Але експерти звертають увагу на те, що зміни не торкнулися самих підходів до формування заробітної плати, вона ніяк не узалежнена від якості праці держслужбовця. Закон "Про державну службу" не став інструментом для вирішення цього питання. Закон, скажімо, гарантує надбавку за вислугу років, а не за результативність роботи, це стимулює до «сидіння на місці» й не заохочує молодих ефективних спеціалістів йти на державну службу.

Іван Хілобок вважає, що необхідно розробити цілком нову систему посадових окладів, яка залежить від класифікації (читай – складності) робіт, від рівня відповідальності та фаховості, а не від посади. Україна зараз на такому етапі розвитку, що їй також потрібні більш гнучкі, сучасні підходи до держслужби, наприклад, контрактна форма, коли на посади підбираються люди відповідно до певних кваліфікацій на певний час, для виконання конкретних завдань.

«Держава має стати конкурентним роботодавцем і вийти на ринок праці, щоб мати можливість приваблювати таланти. Без конкурентоспроможної зарплати для тих держслужбовців, які виконують ключову функцію формування політики, швидкість реформ буде повільною», - впевнений Хілобок.

Водночас усім зрозуміло, що одним тільки рівнем зарплатні не можна досягти якісно іншого рівня держуправління. Необхідні зміни у визначенні відповідальності держслужбовців, а також  в культурі роботи, підходах до постановки задач та оцінки їх виконання, внутрішніх процедурах погодження, та взагалі функціях, які виконують державні органи та відповідно службовці, які в них працюють.

Джерело: Національна рада реформ