Головний зміст

 
 
 
30.07.2015 року м. Одеса
 
В ході проведення узагальнення встановлено, що за період з 01.01.2013 року по І півріччя 2015 року у Київському районному суді міста Одеси перебувало 149 кримінальних проваджень за категорією: порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особою, яка керує транспортним засобом, з них було розглянуто 94 кримінальних справ, відносно 94 осіб, а саме:
  • 54 справ розглянуто із постановленням обвинувального вироку, з яких: засуджено до позбавлення волі – 26 осіб;
  • 28 справ відносно – 28 осіб розглянуто із постановленням обвинувального вироку та застосовано ст. 75 КК України;
  • 35 кримінальних проваджень відносно 35 осіб, закриті у зв`язку з примиренням обвинуваченого з потерпілим;
  • 4 кримінальних провадження було повернуто прокурору для усунення недоліків та доопрацювання.
У 2013 році у Київському районному суді м. Одеси перебувало 49 матеріалів кримінального провадження, з них розглянуто 31 кримінальних проваджень зазначеної категорії, вчинені 31 особою.
 
У 2014 році перебувало 64 матеріалів кримінального провадження, з них було розглянуто 47.
 
Станом на 01.07.2015 року до Київського районного суду надійшло 36 кримінальних проваджень вказаної категорії.
 
Як вбачається з наведених даних кількість проваджень щорічно збільшується.
 
При встановленні вини в діях особи, яка під час керування транспортним засобом заподіяла передбачені ст. 286 КК наслідки, треба враховувати, по-перше, що даний злочин вчинюється тільки з необережності і, по-друге, що особа, яка керує транспортним засобом, в усіх випадках зобов'язана, повинна передбачати можливість настання таких наслідків. Такий обов'язок покладається законом на кожного, хто береться за керування транспортним засобом. Тому, щоб визнати наявність у діях такої особи вини, необхідно встановити, чи могла ця особа за конкретних обставин передбачити можливість настання злочинних наслідків. Якщо, виходячи з конкретних обставин пригоди, не можна зробити висновок про те, що така можливість у неї була, то в заподіянні шкоди ця особа невинна.
 
Велика кількість засуджених які скоїли злочин у стані алкогольного сп`яніння, що призвело до погіршення стану здоров`я, реакції.
 
Так, наприклад: вироком суду від 27.03.2015 р. обвинуваченого Є. було засуджено до 5 років позбавлення волі, який 07.10.2014 року, приблизно о 07:00 годині, допустив порушення вимог п.п. 2.1 (а,б), 2.9 (а), 2.3 (б,в), та п. 12.1 «Правил дорожнього руху» України. Порушення виразилися в тому, що в зазначений день та час, в світлу пору доби, Є., перебуваючи в стані алкогольного сп'яніння, не маючи водійського посвідчення на право керування транспортним засобом, не маючи свідоцтва на право спільної власності або тимчасовий реєстраційний талон, керуючи технічно справним автомобілем «BMW 525» на якому здійснював рух по асфальтному, сухому дорожньому покриттю проїзній частині вул. Ак. Глушко з боку вул. Ак. Корольова в напрямку вул. Люстдорфська дорога у Київському районі м. Одеси. Внаслідок скоєного ДТП пасажир автомобілю помер.
 
Рішення Київського районного суду м. Одеси, було оскаржено в апеляційному суді Одеської області, та ухвалою від 16.06.2015 року, залишено без змін.
 
Суспільна небезпечність цього діяння виражається в тому що воно вчиняється джерелом підвищеної небезпеки, а саме транспортним засобом та заподіює тілесні ушкодження, матеріальну шкоду та загибель людей.
 
Узагальнення судової практики вказує що в кожному випадку для правильного вирішення справи, для з’ясування істини у справі, слід встановлювати яких саме порушень правил дорожнього руху допустився винний, в кожному випадку також слід встановлювати обставини, які пом'якшують і обтяжують покарання, та особу винного. Призначаючи додаткове покарання суду слід виходити також з обставин, які істотно зменшують ступінь суспільної тяжкості вчиненого злочину, і з урахуванням особи винного.
 
 
Голова
Київського районного м Одеси
С.А. Чванкін