Головний зміст

6ihryjbdht0Представники Уряду провели ґрунтовну роз’яснювальну роботу з людьми, які 6  липня вийшли під стіни Кабінету Міністрів України з вимогою знизити тарифи та підняти соціальні стандарти. Наголошено: прирівнявши ціни на газ до ринкових, Уряд не дистанціювався від людей, а навпаки – потурбувався про тих, хто не в змозі буде оплатити житлово-комунальні послуги.
 
 
 
 
 
 
«Всі, хто потребує допомоги – отримає субсидію від держави. Наприклад, якщо українець з доходом 4134 грн. на місяць у місті Києві до підвищення цін тарифів у опалювальний сезон 2015/2016 років сплачував за житлово-комунальні послуги близько 1153 гривень на місяць, після підвищення цін і тарифів цей же українець у разі звернення за субсидією в опалювальний сезон 2016/2017 років буде сплачувати 916,2 грн на місяць і отримає субсидію у розмірі 1154,7 грн. на місяць», – пояснив директор департаменту державної соціальної допомоги Міністерства соціальної політики України Віталій Музиченко.
 
Раніше через штучно занижені тарифи, держава дотувала і багатих, і бідних, загалом 15 мільйонів домогосподарств. У 2014 році, до прикладу, пряма дотація «Нафтогазу» на знижку становила 114 млрд. грн. У цьому році на субсидії українцям, а на них претендуватиме 8-9 млн. українських домогосподарств, планується виділити 35 млрд. грн. Цю різницю, яка роками кралася з кишень українців, Уряд спрямує на ремонт доріг, підтримку лікарень, шкіл, будівництво нових дитячих садочків.
 
В Уряді зауважують, що субсидії – це відновлення соціальної справедливості, а не «подачка держави», як заявляють деякі політики. Більше того, висновки фахівців Інститут розвитку міста доводять: завдяки оновленій програмі субсидій таке суттєве зростання тарифів на житлово-комунальні послуги практично не вплинуло на рівень оплати: якщо у 2013 році оплата послуг населенням України становила 99,0% від нарахувань, то у 2015 році - 95,4% нарахованих за цей період сум.
 
Востаннє багатократне підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги в Україні мало місце наприкінці 1990-х років. Тоді рівень оплати послуг падав до 65-75%. Якби не оновлена програма субсидій, для відновлення рівня оплати послуг знадобилося би кілька років, кажуть експерти.
 
Паралельно Уряд готує пакет законопроектів щодо суттєвого реформування системи оплати праці, які дозволять підвищити соціальні стандарти і покращити матеріальне становище українців.  У вересні вони разом із проектом Державного бюджету на 2017 рік будуть подані до Верховної Ради України. Мова йде перш за все про підвищення мінімальної зарплатні й детінізації фонду заробітної плати.
 
Водночас українці мають можливість утеплитися до зими за кошти держави  –  завдяки Урядовій програмі з енергоефективності, і таким чином удвічі зменшити плату за комунальні послуги. Це вагомий показник як для гаманця пересічного українця, так і для держави в цілому.  Якщо він зростатиме у геометричній прогресії, Україна швидше стане енергетично незалежною.
 
«Не варто з недовірою ставитися до Урядової програми з енергоефективності, яку в народі називають «теплі» кредити. Наші розрахунки доводять, що «теплі» кредити – це не ярмо для людей. У «мінусі» навпаки держава за рахунок компенсацій тіла кредиту з державного та місцевого (15-20%) бюджетів», - наголосив Голова Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження України Сергій Савчук.
 
За його словами, переваги Урядової програми з енергоефективності вже відчули понад 160 тисяч сімей-учасниць. Державною підтримкою на проведення енергоефективних заходів варто скористатися вже найближчим часом, щоб успішно підготуватися до наступного опалювального сезону. Субсидіантам Уряд надає 70% безповоротної допомоги на термомодернізацію.